Alla inlägg under juli 2009

Av Birgitta - 24 juli 2009 20:44

Hejsan! Nu är jag inne och leker på datorn igen! Måste ju testa om jag klarar av att få in ett foto från Nettas 10 års dag 25.12.08

Av Birgitta - 15 juli 2009 21:26

Jaha så börjar denna dag vara till ända! Vet inte hur mycket nyttigt jag gjort idag,förutom att jag jobbat mellan 14.00-21.00 och skött mina tantor och farbröder på bädden! Betalat en massa onödiga räkningar,enligt mej själv! Hundarna har fått ha en lat dag idag!

Men i morgon ska mormor Netta ock barnbarnet Tindra vaccineras,så det blir att uppsöka tant veterinären kl 09.00 i morgon! Alltså ingen sovmorgon för mej! Är ledig två dagar nu,har tänkt åka till villan i morgon kväll med hundarna och stanna till lördag förmiddag med hundarna,än är ju inte sommaren slut,fast jag börjat jobba!Jobbar kväll på lördag så därför måste vi pallra oss hem då! Men förutom att hundarna ska vaccineras i morgon,ska jag också hinna dra två blodspår till Tindra och Manda(bloden är på upptidning), hinna handla mat,måste ju ha ingredienser till blåbärs pajen,för jag konstaterade i söndags då vi var ut till villan att blåbären börjar vara mogna!

Sen har jag litet dåligt samvete idag,som vi får göra nåt åt i morgon! TÄNKTE JU GLÖMMA ATT TINDRA FYLLER 3 ÅR IDAG,och ingen tårta har hon fått,nåå vi får åtgärda det i morgon ochså! STOORT,STOORT GRATTIS TILL VÅRAN TINDRA IDAG,OCH TILL ALLA HENNES SYSKON,PEPSI,JAVA,HISSU,SULO,SANTTU,DIZEL,FREDDI o KENNI,HIPP,HIPP, HURRAAA FÖR ER IDAG! Nu får jag nog börja knyta mej,hundarna har gått och lagt sej! Vi hörs efter några dagar! Natti,natti på er alla!

Av Birgitta - 11 juli 2009 20:43


Jaha,så börjar den här semestern lida mot sitt slut också! Känns nästan som att sommaren är slut,vilket den ju inte är!

Igår drog jag första blodspåret åt Manda,det gick över förväntan,men så är hon ju också en tös som har väldigt bra självförtroende,det är nästan fööör bra ibland! Det var ju sen bara ett spår som var 50x50x50 m,vi får öka på det småningom! Drog ett likadant åt Tindra! Man märkte nog på Tindra att hon kommit i kontakt med blodspår förut,fast det var bara två gånger i fjol höstas,jag är också nöjd med hennes spårnäsa! Nu gäller det bara för mej att ta sig i kragen och fortsätta träna,ja det ska nog bli bra! Men nåt prov blir det nog inte i höst,vi tränar nu ock är färdiga för start nästa säsong! Manda skall ju snart höftleds röntgas,även armbågarna ock sen ska knäna också kollas! Och då är det ju antidopingen som sätter stopp i fyra veckor framåt,men först skall vi på två utställningar!

Har varit ute på stugan idag med Netta ock Manda! Hade videokameran med ock filmade deras apporteringar i vattnet av dammyn ock sen även på land i sökrutan,är jättenöjd med Mandas arbete idag! Netta fick ju hänga med,roligt att se att Mormor Netta 10½ år gammal orkar hon också!

Jag hade ju hjälp med filmningen av Alf! Det är mycket värdefullt att ha såna filmer!

Jag har ju fortfarande inte lärt mej att sätta in foton här,men hav tålamod,det ger sig småningom!

På måndag börjar vardagen med jobb igen,då får det bli slut på latandet o ätandet,för jag har gått upp tre kilo på min semester,känner mig faktiskt som ett fläskberg,men nu får det bli en ändring på det här,kilona ska bort,PUNKT,SLUT!  

Ovido - Quiz & Flashcards