Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

Sista semester dagarna!

Av Birgitta - 11 juli 2009 20:43


Jaha,så börjar den här semestern lida mot sitt slut också! Känns nästan som att sommaren är slut,vilket den ju inte är!

Igår drog jag första blodspåret åt Manda,det gick över förväntan,men så är hon ju också en tös som har väldigt bra självförtroende,det är nästan fööör bra ibland! Det var ju sen bara ett spår som var 50x50x50 m,vi får öka på det småningom! Drog ett likadant åt Tindra! Man märkte nog på Tindra att hon kommit i kontakt med blodspår förut,fast det var bara två gånger i fjol höstas,jag är också nöjd med hennes spårnäsa! Nu gäller det bara för mej att ta sig i kragen och fortsätta träna,ja det ska nog bli bra! Men nåt prov blir det nog inte i höst,vi tränar nu ock är färdiga för start nästa säsong! Manda skall ju snart höftleds röntgas,även armbågarna ock sen ska knäna också kollas! Och då är det ju antidopingen som sätter stopp i fyra veckor framåt,men först skall vi på två utställningar!

Har varit ute på stugan idag med Netta ock Manda! Hade videokameran med ock filmade deras apporteringar i vattnet av dammyn ock sen även på land i sökrutan,är jättenöjd med Mandas arbete idag! Netta fick ju hänga med,roligt att se att Mormor Netta 10½ år gammal orkar hon också!

Jag hade ju hjälp med filmningen av Alf! Det är mycket värdefullt att ha såna filmer!

Jag har ju fortfarande inte lärt mej att sätta in foton här,men hav tålamod,det ger sig småningom!

På måndag börjar vardagen med jobb igen,då får det bli slut på latandet o ätandet,för jag har gått upp tre kilo på min semester,känner mig faktiskt som ett fläskberg,men nu får det bli en ändring på det här,kilona ska bort,PUNKT,SLUT!  

 
 
Kia

Kia

11 juli 2009 22:57

Ja visst är det kul med foton. Tack för dina ord. Vi har Haft en helt otrolig dag jag och hundarna. Först en långtur där de fick vara lösa sen träning. Man ser verkligen hur hundarna njuter när jag gör dessa promenader och de får flänga runt hur som helst. Sen får jag ta att Freja har en väldig oreda i sin långa päls men hon måste ju få vara hund hon me. Sunna ska tävla på fredag igen. På torsdag då tävlar jag med Amber. Så då hoppas jag att turen håller i sig. Ja tän k vad tiden går fort en hel semester har gått. Hoppas den blev fin för er. Va kul när du har hjälp med att filma. Man lär sig ju själv när man ser på filmen. Ha en fortsatt trevlig kväll
Kramar från Kia och hundligan

http://www.kiasguidedog.se

 
Ingen bild

Johanna&Diesel

12 juli 2009 15:10

Kilona kommer nog att rasa när vardagen tar vid med kokta grönsaker och lite kött/fisk/höna..Och ju mera du börjar trava på i skogen desto mera kilo faller!! Jäkligt effektivt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 3 september 2018 10:13

PARAD/ASTUTETTU 28-29.08.2018   FILURIN TOROJOLLI   FI MVA KVARNTORPET'S SANDBLOWER         "Mortti"                                       "Ronya"     Morttis resultat o foton/Morttin tulokset ja kuvat.   Höfter/Lonkkat A/A Armbågar...

Av Birgitta - 24 mars 2013 20:55


Troya     

Av Birgitta - 24 mars 2013 20:51


Troya igen      Litet höger/vänster om   

Av Birgitta - 24 mars 2013 18:57


Troya     

Av Birgitta - 8 december 2011 00:22


 Troya i söket idag       

Ovido - Quiz & Flashcards